W dniu 28 marca 2025 r. uczniowie z klasy siódmej i ósmej uczestniczyli w debacie oksfordzkiej na temat: Zdrowie a jakość życia – czy jedno zależy od drugiego?. W składzie drużyny propozycji znaleźli się: Karolina Jabłońska, Martyna Michalska, Alicja Smajdor i Adrian Sikora. Z kolei drużynę opozycji reprezentowali: Przemysław Woźniak, Lena Krzyżak, Dominika Wiewióra oraz Maksymilian Dudzik. Za prawidłowy tok debaty odpowiadali: marszałek – Katarzyna Smoleń oraz sekretarz – Elżbieta Dutka. W dyskusji uważnie uczestniczyła komisja w składzie: Pana Dyrektora Grzegorza Krzaka, Pani Wicedyrektor Beaty Jabłońskiej oraz Pani Urszuli Wiewióry – nauczyciela języka polskiego. Debacie przysłuchiwali się również przedstawiciele klas IV-VIII. Reprezentanci drużyn propozycji i opozycji zaprezentowali wysokie umiejętności językowe, przedstawili interesujące argumenty i z szacunkiem odnosili się do swoich przeciwników. Read more →
Z radością informujemy, że uczeń klasy 2- Nikodem Pałka, zdobył II miejsce w jubileuszowym, 25. Wojewódzkim Konkursie „Na Ratunek Ziemi”, którego celem jest kształtowanie postaw proekologicznych oraz rozwijanie wrażliwości na problemy związane z ochroną środowiska. Konkurs ma na celu zachęcenie młodych ludzi do angażowania się w działania na rzecz naszej planety, pogłębianie wiedzy o zagrożeniach środowiskowych oraz promowanie odpowiedzialnych postaw ekologicznych w codziennym życiu. Udział w tym konkursie to doskonała okazja do połączenia pasji z edukacją oraz działania na rzecz przyszłości naszej Ziemi.
Nikodemowi w przygotowaniach do konkursu towarzyszył i służył pomocą mgr Grzegorz Długosz, który swoją wiedzą, nowoczesnymi metodami pracy oraz wsparciem merytorycznym pomógł uczniowi w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi opiekuna, Nikodem zdołał zaprezentować doskonałą wiedzę zdobywając wysoki wynik w prestiżowym konkursie.
Uczeń został zaproszony na uroczystą galę podsumowującą, która odbyła się 26 marca w Wieliczce.
Serdecznie gratulujemy życzymy dalszych sukcesów w kolejnych konkursach i wyzwaniach!
Nareszcie nadeszła wiosna! W piątek, 21 marca 2025r. obchodziliśmy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny w naszej szkole. Wszyscy uczniowie jak i również nauczyciele tego wyjątkowego dnia przyszli ubrani w kolor zielony. Szkolne korytarze zabarwiły się pomysłowymi strojami, które miały wskazywać na to wyjątkowe święto. W klasach pojawiły się wiosenne dekoracje i tematycznie związana z tym świętem tablice. Nauczyciele przygotowali dla swoich uczniów mnóstwo zagadek i prac związanych tym dniem.
Solidaryzując się z osobami z zespołem Downa uczniowie i nauczyciele założyli dwie różne, kolorowe skarpetki. Był to symbol akceptacji i różnorodności.
Wiosna w naszej szkole zaczęła się w najlepszy z możliwych sposobów- z uśmiechem, energią i kreatywnością.
W miesiącu lutym i marcu uczniowie klas czwartych uczestniczyli w zajęciach mających na celu propagowanie zdrowego stylu życia. Młodzi ludzie przypomnieli sobie jak ważną rolę w życiu człowieka odgrywa zdrowe odżywianie. Dlatego też ,wspólnie przygotowali własne zdrowe śniadanie. Zajęcia uświadomiły im jak ważna jest obecność wszystkich składników pokarmowych w codziennych posiłkach. Wspomnieliśmy również o niezbędnym elemencie zdrowego trybu życia, którym jest ruch. Zajęciom towarzyszyła miła atmosfera i dobra zabawa.
Konkursy organizowane przez naszą bibliotekę na stałe wpisały się w kalendarz szkolnych wydarzeń. W tym roku uczniom zaproponowano konkurs literacko-plastyczny pt. „Zaczarowany świat baśni Hansa Christiana Andersena” w ramach V Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego. Ideą przedsięwzięcia była popularyzacja i upamiętnienie twórczości wybitnego duńskiego baśniopisarza. Zadanie polegało na wykonaniu pracy plastycznej, będącej ilustracją dowolnego fragmentu jednej z baśni Andersena. Ilość prac, która wpłynęła, zaskoczyła organizatorów. Aż 62 osoby z klas 1-7 dokonały plastycznej interpretacji wybranego utworu, wykazując się przy tym starannością, kreatywnością i talentem. Prace niewątpliwie zaskoczyły różnorodnością i pomysłowością. Młodzi uczestnicy sięgali głównie po klasyki, takie jak: „Brzydkie Kaczątko”, „Calineczka”, „Dziewczynka z zapałkami” czy „Królowa Śniegu”. Wykorzystując technikę plastyczną – od rysunku, przez malarstwo, kolaż, kończąc na linorycie – młodzi twórcy uchwycili nie tylko magię baśniowych światów, ale także skomplikowane emocje, które towarzyszyły bohaterom opowieści Andersena.
Dzień Świętego Patryka to najważniejsze święto irlandzkie, które obchodzone jest w wielu krajach świata. Tego dnia organizowane są festiwale, pochody i imprezy kulturalne. Nasza szkoła od wielu już lat włącza się w obchody tego święta. Dzień 17 marca rozpoczęliśmy od wysłuchania audycji o św. Patryku oraz symbolach i legendach z nim związanych. Nie zabrakło też ciekawostek o Irlandii, historii kraju, muzyce i słynnych tańcach irlandzkich. Na lekcjach dzieci miały okazję poznać więcej ciekawostek związanych z tym dniem. Młodsze dzieci obejrzały bajkę o patronie Irlandii w języku angielskim, kolorowały skrzata Leprechauna, trójlistne koniczynki, uczyły się piosenki o małym skrzacie, a nawet wykonali maski, które go przedstawiały. Starsi uczniowie rozwiązywali zagadki i rebusy, a także wypowiadali się na temat różnych sposobów świętowania tego dnia na świecie. Na gazetkach klasowych można było zobaczyć wspaniałe prace plastyczne, plakaty oraz najważniejsze fakty o Irlandii i jej patronie. Cieszy nas fakt, że uczniowie z tak wielkim zaangażowaniem celebrowali Dzień Świętego Patryka w myśl powiedzenia „Everyone is Irish on St. Patrick’s Day”.
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 1B i 2B aktywnie uczestniczyli w programie edukacyjnym „Nie pal przy mnie, proszę”. Jest to inicjatywa mająca na celu zwiększenie świadomości na temat szkodliwości dymu tytoniowego oraz promowanie zdrowego stylu życia wśród najmłodszych. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, jakie konsekwencje niesie za sobą palenie papierosów, zarówno dla osób palących, jak i biernych palaczy. Poprzez różnorodne aktywności uczniowie uczyli się, jak unikać kontaktu z dymem tytoniowym oraz jak asertywnie reagować w sytuacjach, gdy ktoś pali w ich obecności. Program „Nie pal przy mnie, proszę” to ważny krok w kształtowaniu postaw prozdrowotnych już od najmłodszych lat. Dzięki zaangażowaniu uczniów udało się stworzyć przyjazną atmosferę sprzyjającą rozmowom na temat zdrowia i odpowiedzialnych wyborów. Mamy nadzieję, że wiedza i umiejętności zdobyte podczas realizacji programu będą towarzyszyć uczniom na co dzień, pomagając im dbać o własne zdrowie.Read more →
DEBATA OKSFORDZKA ZDROWIE A JAKOŚĆ ŻYCIA – CZY JEDNO ZALEŻY OD DRUGIEGO?
/in News /by adminRead more →
Sukces w 25. Wojewódzkim Konkursie „Na Ratunek Ziemi”
/in News /by adminNikodemowi w przygotowaniach do konkursu towarzyszył i służył pomocą mgr Grzegorz Długosz, który swoją wiedzą, nowoczesnymi metodami pracy oraz wsparciem merytorycznym pomógł uczniowi w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi opiekuna, Nikodem zdołał zaprezentować doskonałą wiedzę zdobywając wysoki wynik w prestiżowym konkursie.
Uczeń został zaproszony na uroczystą galę podsumowującą, która odbyła się 26 marca w Wieliczce.
Serdecznie gratulujemy życzymy dalszych sukcesów w kolejnych konkursach i wyzwaniach!
Read more →
Witaj Wiosno!
/in News /by adminSolidaryzując się z osobami z zespołem Downa uczniowie i nauczyciele założyli dwie różne, kolorowe skarpetki. Był to symbol akceptacji i różnorodności.
Wiosna w naszej szkole zaczęła się w najlepszy z możliwych sposobów- z uśmiechem, energią i kreatywnością.
Read more →
Zdrowe śniadanie
/in News /by adminRead more →
„Zaczarowany świat baśni Hansa Christiana Andersena”
/in News /by adminRead more →
Dzień Świętego Patryka- St. Patrick’s Day.
/in News /by adminRead more →
Nie pal przy mnie, proszę
/in News /by adminPodczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, jakie konsekwencje niesie za sobą palenie papierosów, zarówno dla osób palących, jak i biernych palaczy. Poprzez różnorodne aktywności uczniowie uczyli się, jak unikać kontaktu z dymem tytoniowym oraz jak asertywnie reagować w sytuacjach, gdy ktoś pali w ich obecności. Program „Nie pal przy mnie, proszę” to ważny krok w kształtowaniu postaw prozdrowotnych już od najmłodszych lat. Dzięki zaangażowaniu uczniów udało się stworzyć przyjazną atmosferę sprzyjającą rozmowom na temat zdrowia i odpowiedzialnych wyborów.
Mamy nadzieję, że wiedza i umiejętności zdobyte podczas realizacji programu będą towarzyszyć uczniom na co dzień, pomagając im dbać o własne zdrowie. Read more →