Logo -STIWKI, czyli zabawy „słowem” przyjemne i pożyteczne

Nabywanie kompetencji językowych, zwłaszcza w przypadku licznych zaburzeń
i dysfunkcji, jest dla ucznia nie lada wyzwaniem. Kojarzy mu się również z wytężoną, mozolną pracą, która przynosi efekty, ale niejednokrotnie wydłuża się w czasie. W obliczu takiej perspektywy najmłodsze pokolenie często ulega zniechęceniu lub wręcz rezygnuje z podjęcia pracy nad prawidłową wymową głosek, nie dbając o staranną artykulację.

Pomysł na przystąpienie do projektu:  „Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów”  realizowanego przez Gminę Limanowa w partnerstwie z fundacją STIWEK   stał się szansą nie tylko dla nauczycieli, ale przede wszystkim dla uczniów, żeby zmienić ich nastawienie do „logos”, czyli „słowa”, które pełni przecież kluczową rolę w naszym życiu.

Niewątpliwie ogromne znaczenie odegrały w tym wypadku liczne pomoce dydaktyczne, w które zostaliśmy wyposażeni jako szkoła biorąca udział w projekcie. Sprawiły one, że zajęcia stały się bardziej atrakcyjne poprzez połączenie nauki z doskonałą zabawą. O ile łatwiej jest bowiem ćwiczyć prawidłową artykulację, układając domino logopedyczne, z Sową Mądrą Głową zgadywać, co kryje się pod kolorowym pudełkiem, sięgać do sakiewki skarbów, dać się wkręcić w logowirówkę, czy  przeżywać przygody ze „Szczypiącą Szczypawką”. Nie sposób wymienić tutaj wszystkich pomocy, które przyczyniły się do uatrakcyjnienia zajęć. Pewne jest to, że projekt okazał się strzałem w dziesiątkę, a dzieci poprzez zabawę nabyły umiejętności, które zaprocentują w ich dalszym rozwoju.