Wycieczka klasy siódmej do Sandomierza

W dniu 11.10.2023 r. uczniowie klasy siódmej nasze szkoły uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Sandomierza

Sandomierz – przepiękne miasto królewskie malowniczo położone nad rzeką Wisłą – często porównywany jest do włoskiej stolicy. Podobnie jak i ona tak i Sandomierz to miasto położone na siedmiu wzgórzach.  Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od sandomierskiego rynku i  Ratusza.  Potem udaliśmy się pod Bramę Opatowską – ostatnią z czterech bram, które niegdyś strzegły wjazdu do miasta. Następnie przeszliśmy Podziemną Trasą Turystyczną, spacerowaliśmy dnem wąwozu Królowej Jadwigi, zwiedziliśmy kościół św. Jakuba i Muzeum Diecezjalne – Dom Jana Długosza, przeszliśmy przez Ucho Igielne oraz zobaczyliśmy Zamek Królewski w Sandomierzu.

Ostatni punktem naszego pobytu w królewskim mieście Sandomierz był zakup pamiątek. Zmęczeni wędrówką dotarliśmy na obiad, po którym wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Wycieczka zrealizowana została w ramach przedsięwzięcia MEiN pod nazwą „Poznaj Polskę”